Офіційне працевлаштування - гарантія захисту соціальних інтересів громадян!

  Шановні платники податків!!! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що легалізація трудових відносин та заробітна плата – є одним з ключових напрямків роботи податкової служби. Адже нелегальна заробітна плата послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до місцевих бюджетів та державних соціальних фондів. Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес - середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісно конкуренції. Нелегальна зайнятість – це використання роботодавцями найманої праці без належного оформлення трудових відносин. Найчастіше роботодавці використовують так звані стажування, застосування випробувального терміну або оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час. При цьому роботодавці здебільшого трактують ці поняття на свій лад, переконуючи себе, що на цей період можна працівників офіційно не оформляти. Цікаве питання також працевлаштування найманих працівників під виглядом укладення з ними цивільно-правових договорів. При цьому не виникають трудові відносини, які регулюються трудовим законодавством. Проте, слід брати до уваги, що цивільно-правові договори застосовуються, як правило, для виконання конкретної роботи, що спрямована на одержання результатів праці, і у разі досягнення цієї мети договір вважається виконаним і дія його припиняється. Що стосується «тіньової» заробітної плати, або так званої заробітної плати «в конвертах» – тут також багато цікавого. Інколи роботодавці (особливо це стосується малого бізнесу) платять своїм працівникам дві заробітні плати: офіційну і неофіційну. Це вигідно роботодавцю, і працівник, ніби, не ображається, оскільки йому надається можливість заощадити на податку з доходів фізичних осіб. Тільки ось ні керівники таких підприємств, ні їх працівники не замислюються про ті наслідки, які можуть виникнути. Небезпека «тіньової» зарплати, як і «тіньової» зайнятості, полягає не тільки у тому, що бюджет недоотримує кошти, мінімізуються надходження до Пенсійного фонду, а особливо в тому, що люди не матимуть змоги отримати пенсію, яка відповідає рівню їхньої реальної заробітної плати. Отримання заробітної плати в «конверті» – це, перш за все, удар по пенсійних накопиченнях громадян. Адже нарахування страхових внесків, що гарантують пенсійні виплати в майбутньому, здійснюється роботодавцем тільки виходячи з офіційної суми заробітної плати. Крім того, у разі виникнення скрутних життєвих обставин ( потреби у придбанні, будівництві чи ремонті житла, навчанні або лікуванні тощо) громадянам, що отримують зарплату «в конверті», буде вкрай важко отримати кредит потрібного розміру. Працівник також, не має право на відпустку, страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. У разі вивільнення у випадку скорочення штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат або оплати лікарняного листа ( у тому числі на час вагітності та пологів), або вони розраховуватимуться тільки з офіційної заробітної плати. Таким чином, влаштовуючись на роботу неофіційно, працівник повинен чітко усвідомлювати: якщо зарплату виплачують «в конверті», це означає, що він буде позбавлений соціальних гарантій, гарантованих державою. Ухилення від сплати податків шляхом використання нелегальної найманої праці, підлягає фінансовій, адміністративній та кримінальній відповідальності. Штраф за фактичний допуск до роботи без оформлення трудового договору складає 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (частина 2 статті 265 Кодексу законів про працю України). Тож, вкотре Головне управління ДПС у Донецькій області закликає роботодавців та громадян зробити крок назустріч суспільству – легалізувати найману працю та відмовитись від «чорної» зарплати в «конвертах».

Шановні платники податків!!!

  Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що Законом України від 15 червня 2021 року №1539 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» врегульовано особливості застосування одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування - це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою (визначеною відповідно до п. З підрозділу 94 ) належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року. Одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року та передбачає сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування. Подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації не є окремим спеціальним порядком офіційного визнання або підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на активи, щодо яких подається така одноразова (спеціальна) добровільна декларації. Збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування - це одноразовий обов'язковий платіж, розмір якого самостійно розраховується декларантом з вартості належних йому активів з урахуванням ставок такого збору (визначених підрозділом, та відображається ним в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації. Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи - резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об'єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об'єкти декларування, і які відповідно до Податкового кодексу України є чи були платниками податків. Декларантами також не можуть бути особи, які за будь-який рік, починаючи з 1 січня 2005 року, подавали або мають подавати декларації відповідно до законів, що визначають чи визначали правові та організаційні засади у сфері запобігання корупції (крім тих, які претендували або претендують на зайняття посад; перебування на яких вимагає чи вимагало від особи подання відповідної декларації, та не були призначені або обрані на відповідні посади). Декларантами не можуть бути особи, стосовно яких з боку України застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України "Про санкції". Об'єктами декларування не можуть бути активи декларанта, які обліковуються (знаходяться) на рахунках фінансових установ та/або розташовані (зареєстровані) на території країни, визнаною державою - агресором згідно із законом чи мають джерело походження з такої країни. Одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається виключно декларантом в електронній формі. Для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації. Визначено склад та обсяг активів, джерела одержання (набуття) яких у разі невикористання фізичною особою права на подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства, зокрема, в частині визначення вартості нерухомого майна. Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом тридцяти календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації. Законом узгоджено терміни та особливості проведення камеральної перевірки питання одноразової (спеціальної) добровільної декларації та визначені підстави для проведення документальної позапланову невиїзної перевірки. Прийнятий закон - це спосіб цивілізованої легалізації активів, які були приховані від оподаткування. Держава дає можливість повернути гроші та інші активи у прозорий легальний обіг. Це можуть зробити, наприклад, ті, хто отримував зарплату у конверті, працював без оформлення трудових відносин. Ключове питання - це ставки оподаткування доходів, які будуть задекларовані в рамках амністії. Запропоновано три ставки: 5% загальна ставка, 9% для закордонних активів та 2,5% для декларування активів у вигляді ОВДП. Як альтернативу платник податків може обрати ставку 6%, 11,5%, 3% відповідно із сплатою податкового зобов ’язання трьома рівними частинами щорічно. Перелік активів, джерела одержання (набуття) яких у разі невикористання фізичною особою права на подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства: -Активи (крім нерухомості та транспортних засобів), сумарна вартість яких не перевищує 400 тисяч гривень -Квартира/квартири - загальна площа якої/яких не перевищує сукупно до 120 кв. м.; -Будинок/будинки - загальна площа якої/яких не перевищує сукупно до 240 кв. м; -технічні споруди до 60 кв.м.; -земельні ділянки - у межах норм безоплатної приватизації; -один транспортний засіб особистого некомерційного використання (крім транспортного засобу, призначеного для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія, легкового автомобіля з робочим об’ємом циліндрів двигуна не менше як 3 тисячі кубічних сантиметрів та/або середньо ринковою вартістю понад 400 тисяч гривень, мотоцикла із робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 800 кубічних сантиметрів, літака, гелікоптера, яхти, катера). Подача одноразової (спеціальної) добровільної декларації є правом, а не обов’язком фізичної особи. Декларант звільняється від кримінальної, адміністративної та фінансової відповідальності у випадку декларування таких активів. Після отримання від платника «звітної» / «нової звітної» / «уточнюючої» декларацій у приватній частині Електронного кабінету платнику буде направлено повідомлення щодо реквізитів для сплати сум за відповідною територію із зазначенням згенерованого QR-коду кодом платежу 11011100. При скануванні QR-коду на смартфоні користувача автоматично відкриватиметься мобільний застосунок банку зі сформованими реквізитами рахунків для сплати платежу. У разі якщо платником була змінена адреса відповідно до «нової звітної» або «уточнюючої» декларацій платнику буде направлено повідомлення з оновленими реквізитами для сплати суми збору. В Електронному кабінеті забезпечено автоматичне заповнення платіжного доручення на підставі даних платника, інформації про бюджетні рахунки.

Електронні сервіси – комфортно та зручно!

  Шановні платники податків!!! Головне управління ДПС у Донецькій області повідомляє, що сьогодні платники податків мають можливість без особистих візитів до контролюючих органів отримати необхідну інформацію, у тому числі довідки, консультації та вчасно подавати податкову звітність. Для цього на вебпорталі ДПС України забезпечено доступ до низки безкоштовних електронних сервісів. Впровадження інноваційних інформаційних технологій дає змогу зберегти дорогоцінний час для бізнесу та здійснити спілкування з податковою службою комфортно. Електронний кабінет – це найбільш популярний сервіс ДПС, який є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом. Електронний кабінет надає безконтактні способи взаємодії платників податків та контролюючих органів з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Просте логічне програмне забезпечення максимально спрощує адміністрування податків та взаємодію з представниками податкової служби. Значною мірою зменшується й адміністративне навантаження на контролюючі органи, а також знижуються витрати на комунікацію у паперовій формі. Він являє собою персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету, шляхом автентифікації з використанням електронного цифрового підпису. Переваги Електронного кабінету платника податків - це можливість працювати на безоплатній основі та у будь – який час, отримувати необхідну інформацію з органів ДПС в режимі онлайн, можливість подання звітності в електронному вигляді, та основна перевага - це економія часу. Призначення Електронного кабінету – надати платнику податків можливість реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування у режимі онлайн, зробити інформацію щодо кожного платника податків доступною та прозорою. Постійне розширення функціоналу Електронного кабінету зводить особисте спілкування з контролюючими органами до мінімуму, що, у свою чергу, убезпечує платника, особливо в умовах дії карантину, від близьких контактів, які можуть мати негативні наслідки для здоров’я. Користувачами Електронного кабінету платника є платники податків юридичні особи та самозайняті особи – фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб портал Державної податкової служби України https://tax.gov.ua. Нагадуємо, що подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Податкового Кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу МФУ від 01.06.2020 № 261), з дотриманням вимог Законів України від 22.05.2003р № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями. Подання податкової звітності в електронному вигляді має багато суттєвих переваг для представників бізнесу. Звітність сформовану за допомогою спеціальних програм можна передати в електронному вигляді до податкової служби всього за декілька хвилин. Таким чином платники економлять свій час, отримують гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та оновлення версій форматів документів, які є підставою для нарахування і сплати податків. Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Користуватись послугами відкритої частини Електронного кабінету можна без ідентифікації особи. Доступні послуги: - доступ до інформації з публічних реєстрів (дані про взяття на облік платників; реєстр страхувальників; дані реєстру платників ПДВ; реєстр платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги ОРО; дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами); -інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар); -перегляд та друк бланків податкової звітності; -заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян; -контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників. Приватна частина Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, який можна отримати у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, банку та інших установах. У залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) Електронний кабінет надає доступ до наступних сервісів: -персоніфікований податковий календар; -перегляд облікових даних платника; -подання звітності в електронному вигляді до органів ДФС, пенсійного фонду та статистики; -перегляд та друк раніше поданої звітності; -перегляд вхідних/вихідних документів; -листування з органами ДФС; -подання заяв, запитів для отримання інформації; -інформація про стан розрахунків з бюджетом; ?реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних; -інформація з Єдиного реєстру податкових накладних; -інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ; -інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікаційного електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних послуг. Після ідентифікації особи платнику надається можливість скористатися: -індивідуальним податковим календарем; -відправити до будь-якого контролюючого органу листа в електронному вигляді (меню «Листування з ДПС»); -переглянути та перевірити свої облікові дані (меню «Облікові дані»); -створити запит для отримання інформації; переглянути стан розрахунків з бюджетом (меню «Стан розрахунків з бюджетом»); -сплатити податки, збори та платежі; -створювати та надсилати електронні документи: податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування; -скористатися сервісами системи «Електронного адміністрування ПДВ»; -вести в електронному вигляді Книгу обліку доходів та витрат; -подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються податковими органами, тощо. Для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливість: -доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів); -доступу до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю; -подання декларації про майновий стан і доходи; -отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників; -отримати інформацію про наявність або відсутність у них податкового боргу. Нікольська ДПІ ГУ ДПС у Донецькій області запрошує платників податків, громадян користуватись електронними сервісами, адже це зручно, швидко та значно економить час. Закликаємо максимально користуватись послугами ДПС дистанційно, усвідомити переваги такого формату спілкування з податковими органами. Ви маєте можливість отримати всю необхідну інформацію без особистих візитів до центрів обслуговування платників. У разі виникнення питань при поданні документів засобами електронного зв’язку, Ви можете звертатися до Нікольської ДПІ за адресою: Нікольський район смт.Нікольське вул. Свободи,128 або за телефоном (06246)21987

До уваги!

Шановні платники податків!!!