#ДПС_Донеччини_пояснює
- Одноразове декларування: повернення надміру сплаченої суми збору
Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Абзацем 1 пп. 15.1 п. 15 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - ПКУ) встановлено, що одноразова (спеціальна) добровільна декларація підлягає камеральній перевірці, яку контролюючий орган проводить протягом 60 календарних днів, що настають за днем подання йому відповідної Декларації.
У випадку, коли за результатами камеральної перевірки відповідної Декларації контролюючий орган виявить арифметичну помилку, яка призвела до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі - Збір), декларант, який подав таку одноразову (спеціальну) добровільну декларацію, зобов’язаний сплатити суму недоплати протягом 10 календарних днів із дня отримання відповідного повідомлення за довільною формою контролюючого органу, та подати уточнюючу Декларацію протягом 20 календарних днів з дня отримання такого повідомлення (абзац 4 пп. 15.1 п. 15 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).
Якщо декларантом подано уточнюючу Декларацію, в якій сума Збору є меншою за суму Збору, сплачену на підставі попередньо поданої Декларації, повернення надміру сплаченої суми Збору відбувається у порядку, визначеному ст.43 ПКУ.
Звертаємо увагу, що згідно з п. 43.3 ст. 43 ПКУ, обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.
- Одноразове декларування: чи повинна фізична особа додавати до декларації документи, що підтверджують суму коштів, розміщених на рахунках у банках України в національній або іноземній валюті?
Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Підпунктом «а» пункту 4 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання, зокрема, але не виключно:
валютні цінності (банківські метали, крім тих, що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) та іноземна валюта, крім коштів у готівковій формі, та права грошової вимоги (у тому числі депозит (вклад), кошти, позичені третім особам за договором позики), оформлені у письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у разі виникнення права вимоги декларанта до іншої фізичної особи.
Згідно з пп. 7.1 п. 7 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ базою для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) для об’єктів декларування, визначених пп. «а» п. 4 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ є грошова вартість відповідного об’єкта декларування або номінальна вартість грошової вимоги, у тому числі за позиками, наданими третім особам.
У разі якщо така грошова вартість визначена в іноземній валюті, вартість таких валютних цінностей зазначається у гривні за офіційним курсом національної валюти до відповідного виду валютних цінностей, визначеним Національним банком України (далі – НБУ) станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі якщо така грошова вартість визначена у вигляді банківських металів, вартість банківських металів зазначається, виходячи з маси та облікової ціни банківських металів, розрахованої НБУ станом на дату подання декларантом одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Декларант зобов’язаний документально підтвердити грошову вартість таких об’єктів для нарахування Збору шляхом додання до Декларації засвідчених належним чином копій документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування.
Отже, фізична особа, яка виявила бажання задекларувати кошти у національній та іноземній валюті, розміщені на рахунках у банках України, шляхом подання Декларації, зобов’язана документально підтвердити суму задекларованих коштів. Звертаємо увагу, що такі документи надаються одночасно з поданням Декларації.
#ЦифраДня
- Єдиний податок поповнив місцеві бюджети Донеччини на 977 млн гривень
За 10 місяців 2021 року суб’єкти господарювання Донеччини, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів області 977,3 млн грн єдиного податку, що на 13,5% перевищує минулорічні показники. За рахунок такого приросту місцеві громади отримали на 116,3 млн грн більше, ніж у січні-жовтні 2020 року.
Зазвичай переважну частину надходжень єдиного податку, а саме 69,7% від загальної суми, забезпечили фізичні особи-підприємці, сплативши до місцевих бюджетів понад 680 млн гривень.
Натомість юридичними особами - платниками єдиного податку перераховано до місцевої казни 296,6 млн грн, у тому числі дві третини надійшло від сільгоспвиробників області - 194,6 млн гривень.
Нагадуємо, що єдиний податок від малого підприємництва належить до тих податкових платежів, надходження якого стабільно і суттєво поповнюють місцевий бюджет та забезпечують життєдіяльність територіальних громад. Також єдиний податок належить до трійки лідерів у формуванні місцевих бюджетів Донеччини, поступаючись за розміром лише податку на доходи фізичних осіб та земельному податку.
#ДПС_Донеччини_пояснює
- Одноразове декларування: коли подається уточнююча одноразова (спеціальна) добровільна декларація?
Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Пунктом 15 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що одноразова (спеціальна) добровільна декларація (далі – Декларація) підлягає перевірці у спеціальному порядку.
Уточнююча Декларація подається декларантом:
- у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної перевірки арифметичних та логічних помилок у відповідній Декларації, що не призвели до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (абзац другий пп. 15.1 п. 15 підрозділу 94 розділу XX ПКУ);
- у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної перевірки відповідної Декларації арифметичної помилки, що призвела до недоплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (абзац третій п.п. 15.1 п. 15 підрозділу 94 розділу XX ПКУ);
- у разі виявлення контролюючим органом, за результатами камеральної перевірки відповідної Декларації арифметичної помилки, що призвела до переплати суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (абзац четвертий пп. 15.1 п. 15 підрозділу 94 розділу XX ПКУ);
- після подання Декларації з урахуванням положень абзацу першого п. 9 підрозділу 94 розділу XX ПКУ та протягом періоду одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант може одноразово скористатися правом додаткового розміщення коштів у національній та/або іноземній валюті у готівковій формі та/або банківських металах на спеціальному рахунку (абзац другий п. 9 підрозділу 94 розділу XX ПКУ).
При цьому, відповідно до абзацу першого п. 9 підрозділу 94 розділу XX ПКУ для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України до подання Декларації.
Після завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування платник податків має право подати уточнюючий розрахунок до раніше поданої Декларації виключно у випадках, передбачених підрозділом 94 розділу XX ПКУ (абзац перший пп. 6.3 п. 6 підрозділу 94 розділу XX ПКУ).
В даному випадку уточнююча Декларація подається декларантом за умови подання ним звітної (нової звітної) Декларації до строку закінчення зазначеного декларування та отримання за результатами проведеної камеральної перевірки повідомлення. Уточнююча Декларація подається протягом 20 календарних днів з дня отримання такого повідомлення.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
5.Земельний податок та оренда поповнили місцеві скарбниці Донеччини на 1,1 млрд гривень
За січень-жовтень 2021 року місцеві бюджети Донецької області отримали 1059,7 млн грн плати за землю.
Переважну частину надходжень до місцевої казни забезпечують платники - юридичні особи, які за січень-жовтень поточного року вже перерахували 883,7 млн грн земельного податку та орендної плати за землі державної та комунальної власності, що складає майже 83,4% усіх надходжень.
В свою чергу, фізичні особи перерахували 176,0 млн гривень, приріст додаткових надходжень по ним у 2021 році склав 8,3 млн гривень.
Найбільші надходження земельного податку забезпечили платники м. Маріуполя – 234,7 млн грн, землекористувачі м. Слов’янськ поповнили бюджети на 121,7 млн грн, а м. Бахмут – на 115,4 млн гривень.
#ЦифраДня
- На 50% більше надійшло податку на нерухоме майно до місцевих скарбниць Донеччини
За січень-жовтень 2021 року місцеві бюджети Донецької області отримали 156,7 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що на 50%, або на 52,1 млн грн перевищує надходження минулого року.
Платниками цього податку є як юридичні, так і фізичні особи. За десять місяців поточного року юридичні особи сплатили 112,8 млн гривень. Що стосується фізичних осіб – власників нерухомості, то за січень-жовтень 2021 року вони перерахували податку на нерухоме майно на суму 43,9 млн гривень.
Більше третини від усіх надходжень податку на нерухоме майно по Донецькій області забезпечили платники м. Маріуполя – їх цьогорічний внесок склав 61,9 млн гривень. Друге місце у 2021 році посіли платники м. Бахмут – 18,3 млн грн та третє – м. Покровськ з надходженнями податку на нерухоме майно у сумі 14,8 млн гривень.
- Одноразове декларування: як сплатити збір з одноразового (спеціального) декларування трьома частинами?
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Норми законодавства передбачають можливість сплати узгодженого зобов’язання з одноразового (спеціального) добровільного декларування трьома рівними частинами. Але тоді ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) будуть вищими.
У разі, якщо фізична особа у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування обирає сплату Збору трьома рівними частинами, то така особа застосовує альтернативну ставку Збору в залежності від задекларованих об’єктів.
Пунктом 8 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що сума Збору щодо задекларованих об’єктів визначається шляхом застосування до бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, визначеної згідно з п. 7 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, таких ставок:
- 5 відсотків, як альтернативу платник податків може обрати ставку 6 відсотків із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно;
- 9 відсотків, як альтернативу платник податків може обрати ставку 11,5 відсотків із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно;
- 2,5 відсотків, як альтернативу платник податків може обрати ставку 3 відсотків із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно.
При цьому, тимчасово з 01 вересня 2021 року по 01 березня 2022 року ставка Збору, визначена пп. 8.2 п. 8 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, застосовується у розмірі 7 відсотків. Як альтернативу платник податків може обрати ставку 9,5 відсодтків із сплатою податкового зобов’язання трьома рівними частинами щорічно.
Відповідно до абзацу другого п. 12 підрозділу 94 ХХ «Перехідні положення» ПКУ у разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки Збору, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата Збору здійснюється:
- першого платежу – протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації;
- другого платежу – до 01 листопада 2023 року;
- третього платежу – до 01 листопада 2024 року.
7.У тренді: на Донеччині зростає число користувачів програмних РРО
Головне управління ДПС у Донецькій області повідомляє, що на сьогодні 808 платників податків Донеччини у бізнесовій діяльності використовують 983 програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – програмні РРО).
Найбільша питома вага користувачів програмних РРО, а це 95 відсотків, – приватні підприємці, решта - юридичні особи. Показово, що загальне число користувачів програмних рішень динамічно зростає: якщо за 5 місяців 2020 року суб’єктами підприємництва зареєстровано лише 180 програмних РРО, то за аналогічний період поточного року кількість зареєстрованих програмних РРО склала 443 одиниці, що майже в 2,5 рази більше.
Найбільш активними користувачами залишаються платники міста Краматорська, якими зареєстровано 162 програмних РРО.
Зважаючи на переваги роботи програмних РРО, податкова служба рекомендує бізнесу застосовувати технологічний спосіб ведення обліку, зокрема, і реєстрації готівкових розрахунків.
Так, програмний РРО має чимало переваг перед класичним, приміром, вільний вибір для суб’єкта господарювання; відсутність посередників (еквайєра, ЦСО); відсутність експертизи для комерційних програмних РРО; пристосовність для будь-якого пристрою, що підтримує операційну систему Windows, Android; реєстрація в режимі онлайн в контролюючому органі; виключно електронний документообіг; безкоштовність програмного забезпечення (програмне рішення ДПС).
Реєстрація та застосування програмного РРО здійснюється відповідно до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», згідно з яким реєстрація програмного РРО та обмін документами між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу здійснюється виключно на підставі електронних документів з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів.
Встановлення програмних РРО не вимагає значних фінансових витрат, при цьому, програмні РРО – сучасні, доступні та комфортні у користуванні, до того ж – позбавлені корупційних ризиків.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
- Спеціалізовані РРО: до відома суб’єктів господарювання, що реалізують пальне
Шановні платники! Державна податкова служба України інформує, що суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним на АЗС за допомогою спеціалізованих РРО зобов’язані проводити розрахункові операції із використанням режиму попереднього програмування обліку кількості пального.
Тобто, суб’єкти господарювання зобов’язані відображати надходження пального на АЗС в РРО чеками його приймання.
Звітні чеки за зміну спеціалізованих РРО для АЗС повинні містити дані про фактичний об'єм прийнятого та відпущеного пального кожного найменування, а також фактичні їх залишки на момент формування звітів.
Такі вимоги передбачені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами) та Технічними вимогами до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій, які є додатком 7 до протокольного рішення Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27 червня 2002 року № 13.
Звертаємо увагу, що відсутність у звітних чеках спеціалізованих РРО обов’язкової інформації про надходження, відпуск та залишки пального є достатньою підставою для дослідження ДПС причин її відсутності у розрізі окремих суб’єктів господарювання, у тому числі шляхом проведення фактичних перевірок.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
- Одноразове декларування: які санкції передбачені за несплату
або сплату в неповному обсязі суми збору?
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Згідно з абзацом другим пункту 12 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом: першого платежу – протягом 30 календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації; другого платежу – до 01 листопада 2023 року; третього платежу – до 01 листопада 2024 року.
У випадку несплати або сплати в неповному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, зазначеної в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації, у встановлений строк одноразова (спеціальна) добровільна декларація вважається неподаною та на декларанта не поширюються державні гарантії та звільнення від відповідальності.
9. Одноразове декларування: від якої відповідальності звільняється декларант?
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Нормами пункту 13 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що сплата декларантом у повному обсязі суми збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір), у тому числі донарахування грошового зобов’язання, у випадках, передбачених підрозділом 94 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, звільняє такого декларанта:
- від відповідальності за порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
- від обов’язку нарахування та сплати податків і зборів щодо доходів, які стали джерелом одержання (набуття) активів, зазначених таким декларантом в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (у межах складу і вартості активів, зазначених в Декларації як об’єкт і база для нарахування Збору), що мали місце у будь-якому з податкових періодів до 01 січня 2021 року.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
- Увага! З 01 січня 2022 року розширено коло суб’єктів господарювання, які мають застосовувати РРО та/або ПРРО?
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 січня 2022 року суттєво розширюється коло суб’єктів господарювання (фізичних осіб-підприємців), які зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО).
Зокрема, з 01 січня 2022 року всі платники єдиного податку другої – четвертої груп, які здійснюють розрахункові операції, будуть зобов’язані використовувати РРО та ПРРО незалежно від видів діяльності та обсягу доходів.
Виключення відповідно до вимог пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено лише для ФОП - платників єдиного податку першої групи.
Слід зазначити, що до першої групи платників єдиного податку відносяться фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 164 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Фізичні особ-підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, застосовують РРО/ПРРО на загальних підставах відповідно до Закону України від 06.07.1995 № 265/95 ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі Закон № 265).
З метою дотримання вимог чинного законодавства України звертаємо увагу платників єдиного податку другої – четвертої груп на необхідності завчасної реєстрації РРО чи ПРРО у контролюючих органах.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
- Ліцензування оптової та роздрібної торгівлі пальним: перелік необхідних документів
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що виробництво пального (в тому числі переробка нафти), оптова торгівля пальним, зберігання пального та зберігання пального для власних потреб, роздрібна торгівля пальним (АЗС) згідно зі статтею 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» (далі Закон № 481) підлягає обов’язковому ліцензуванню.
У сферу дії Закону № 481 потрапляють: нафтопродукти, палива моторні, скраплений газ, а також речовини, що використовуються як компоненти вищевказаних видів пального.
Перелік документів, необхідних для отримання ліцензії на пальне визначено статтєю 15 Закону № 481.
Ліцензії на право виробництва пального, оптової та роздрібної торгівлі пальним та на право зберігання пального видаються терміном на п'ять років.
Повідомлення щодо внесення чергового платежу за ліцензію, з зазначенням кількості діб, які передують дню сплати чергового платежу за ліцензію надходить платнику податків до електронного кабінету платника податків. Сплата чергового платежу за ліцензії справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензій, яка зараховується до місцевих бюджетів.
Звертаємо увагу!
- річна плата за ліцензії на право виробництва пального складає – 780 гривень;
- річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі складає - 5000 гривень;
- річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі складає - 10000 гривень;
- річна плата за ліцензії на право зберігання пального складає – 780 гривень;
- річна плата за ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) складає - 780 гривень;
- річна плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним складає - 2000 гривень.
Відповідно до ст.14 Закону України № 481 сплата за весь термін дії ліцензії не дозволяється.
Нагадуємо, що інформація щодо реєстрів діючих ліцензій та Єдиний державний реєстр місць зберігання оприлюднюється у розділі «Реєстри» вебпорталу ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html.
Для отримання більш детальної інформації пропонуємо звертатися за телефоном: 0980753533, або з документами на отримання ліцензії на пальне за адресами:
- вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, Донецька обл., 87515,
- вул. Куїнджі, 93, м. Маріуполь, Донецька обл., 87515.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
#ДПС_Донеччини_пояснює
- Одноразове декларування: як розрахувати базу для нарахування збору щодо валютних цінностей?
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Об’єктами такого декларування, зокрема, можуть бути валютні цінності (банківські метали, крім тих, що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) та іноземна валюта, крім коштів у готівковій формі, та права грошової вимоги (у тому числі депозит (вклад), кошти, позичені третім особам за договором позики), оформлені у письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у разі виникнення права вимоги декларанта до іншої фізичної особи.
Визначення бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) для конкретних активів передбачено пунктом 7 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.
Так, для валютних цінностей базою для нарахування Збору є грошова вартість відповідного об’єкта декларування або номінальна вартість грошової вимоги, у тому числі за позиками, наданими третім особам.
У разі якщо така грошова вартість визначена в іноземній валюті, вартість таких валютних цінностей зазначається у гривні за офіційним курсом національної валюти до відповідного виду валютних цінностей, визначеним Національним банком України (далі – НБУ) станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
У разі якщо така грошова вартість визначена у вигляді банківських металів, вартість банківських металів зазначається, виходячи з маси та облікової ціни банківських металів, розрахованої НБУ станом на дату подання декларантом одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Звертаємо увагу, що декларант зобов’язаний документально підтвердити грошову вартість таких об’єктів для нарахування Збору шляхом додання до одноразової (спеціальної) добровільної декларації засвідчених належним чином копій документів.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
Підписатися на Facebook
#ДПС_Донеччини_пояснює
- Повідомлення за ф № 20-ОПП: зміни відомостей про об’єкт оподаткування
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області повідомляє, що відповідно до п.63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку. Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Повідомлення про такі об’єкти оподаткування подається за формою № 20-ОПП.
Повідомлення за ф. № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку Повідомлення за ф. № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, в такому самому порядку та строки, як і при реєстрації, створенні чи відкритті об’єкта оподаткування та у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування».
Водночас, у разі зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в Повідомленні за ф. № 20-ОПП двома рядками, а саме:
– в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється (у графу 2 вноситься значення «6 – закриття об’єкта оподаткування»);
– у другому – оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого (у графу 2 вноситься значення «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»), при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється.
Про закриття об’єкта оподаткування суб’єкт господарювання інформує контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання повідомлення за ф. № 20-ОПП із зазначенням у графі 2 «Код ознаки надання інформації» коду «6 – закриття об’єкта оподаткування», а у графі 9 – відповідного стану об’єкта.
Подати повідомлення за ф. № 20-ОПП із позначкою про закриття об’єкта оподаткування та фактичне закриття на його підставі об’єкта оподаткування можливо лише для об’єкта оподаткування, що перебуває на обліку в контролюючому органі.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
#ДПС_Донеччини_пояснює
- Як скористатися добровільним декларуванням у разі наявності коштів в національній та іноземній валютах у готівковій формі?
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Пунктом 5 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що об’єктами декларування не можуть бути, зокрема, кошти в національній та іноземній валютах, які на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) перебувають у готівковій формі.
Водночас відповідно до п. 9 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі – спеціальні рахунки) до подання Декларації.
З метою забезпечення виконання положень цього пункту декларант має звернутися до банку для відкриття спеціального рахунку.
Порядок відкриття та ведення поточних рахунків із спеціальним режимом використання в національній та іноземних валютах, банківських металах для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування затверджено Постановою Правління Національного банку України від 05 серпня 2021 року № 83 (далі – Постанова № 83).
Банк відкриває спеціальний рахунок декларанту відповідно до вимог Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків – резидентів і нерезидентів, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція № 492), у порядку, встановленому п. 62 розділу V Інструкції № 492 для фізичних осіб, та з обов’язковим дотриманням вимог п. 16 розділу I Інструкції № 492.
Отже, декларант, який бажає задекларувати кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі, повинен до подання Декларації розмістити такі кошти на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
Підписатися на Facebook
#ДПС_Донеччини_пояснює
- Одноразове декларування: ставку збору можливо знизити
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Ставка збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) може бути зменшена до 2,5 % у випадку застосування спеціальної пільги шляхом придбання державних облігацій України з терміном обігу більше ніж 365 днів без права дострокового погашення.
Фізична особа, яка має активи, одержані (набуті) за рахунок доходів, з яких не сплачено або сплачено не в повному обсязі податки і збори відповідно до Податкового кодексу України, «переводить» такі активи у грошові кошти із наступним придбанням зазначених державних облігацій.
Якщо така «конвертація» відбудеться у періоді з 01 вересня 2021 року до 31 серпня 2022 року до подання одноразової декларації, то декларант має право зазначити номінальну вартість таких облігацій і сплатити з неї Збір за ставкою 2,5 % замість 5 % чи 9 %, передбачених для коштів на рахунках банків.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
- Понад 48 тисяч платників податків користуються сервісом ДПС «Електронний кабінет»
Все більше платників Донецької області надають перевагу сервісу Державної податкової служби України «Електронний кабінет».
За січень – жовтень 2021 року більш ніж 48,5 тис. платників скористались Електронним кабінетом для подання звітності до територіальних органів ГУ ДПС у Донецькій області, що на 12 тис. платників більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється без укладення відповідного договору. Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі.
У приватній частині Електронного кабінету, в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа - підприємець, громадянин тощо) надається доступ, зокрема, до перегляду та друку раніше поданої звітності.
У меню «Перегляд поданої звітності» користувачам Електронного кабінету створена можливість перегляду раніше поданої податкової, пенсійної та статистичної звітності до ДПС, незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях до центрів обслуговування платників податків.
За замовчуванням користувач отримує перелік всіх звітів, поданих у відповідному звітному періоді. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами – роком та місяцем.
- Одноразове декларування: ФО є власником земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, сукупний розмір яких перевищує 2,0 гектара, як декларувати?
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Об’єктами одноразового декларування, зокрема, може бути у тому числі: нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової та нежитлової нерухомості).
Визначення бази для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) для конкретних активів передбачено нормами п. 7 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.
Зокрема, відповідно до п. 7.2 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ для об’єктів декларування, визначених, пп. «б» п. 4 підрозділу 94 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування визначається, але не виключно, як:
- витрати декларанта на придбання (набуття) об’єкта декларування;
- вартість, що визначається на підставі оцінки майна та майнових прав, фінансових інструментів, інших активів.
Оцінка щодо об’єкта декларування проводиться відповідно до законодавства країни, де знаходиться такий актив. Вартість активів, визначена в іноземній валюті, відображається в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (далі – Декларація) у гривні за офіційним курсом національної валюти, встановленим Національним банком України станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Пунктом 10 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено склад та обсяг активів, джерела одержання (набуття) яких у разі невикористання фізичною особою права на подання Декларації вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства.
До таких активів віднесені, зокрема, земельні ділянки, сукупний розмір яких по кожній окремій ділянці не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України (далі – Земельний кодекс).
Відповідно до частини першої ст. 121 Земельного кодексу громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, зокрема, для ведення особистого селянського господарства розміром не більше 2,0 гектара.
Положення пункту 10 підрозділу 94 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ застосовуються у випадку, коли фізична особа не використала право на подання Декларації.
Враховуючи вищенаведене, у разі наявності у фізичної особи земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, придбаних за рахунок доходів, з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори, сукупний розмір яких перевищує 2,0 гектара, декларант самостійно приймає рішення щодо подання Декларації.
При цьому у випадку подання Декларації базою для нарахування збору кожної окремої земельної ділянки будуть витрати декларанта на придбання (набуття)/оціночна вартість такої земельної ділянки, у сумі з яких не сплачено податки і збори.
- Одноразове декларування: за якими реквізитами сплачується збір
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01 вересня 2021 року стартувало одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.
Після подання громадянином «Звітної»/«Звітної нової»/«Уточнюючої» одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі – Декларація) автоматично відкривається інтегрована картка платника за відповідною територією та в Електронному кабінеті (приватна частина) у розділі «Стан розрахунків з бюджетом» стає доступна інформація з відображенням реквізитів для сплати задекларованих сум збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) з можливим використанням однієї із наявних платіжних систем та/або згенерованого QR-коду за кодом платежу 11011100.
Під час сканування QR-коду на смартфоні користувача автоматично відкривається мобільний застосунок банку зі сформованими реквізитами рахунків для сплати Збору.
У разі якщо платником була змінена адреса відповідно до «Звітної нової» або «Уточнюючої» Декларації йому буде направлено повідомлення з оновленими реквізитами для сплати суми Збору.
Звертаємо увагу, що в Електронному кабінеті забезпечено автоматичне заповнення платіжного доручення на підставі даних платника.
- У разі зміни видів діяльності необхідно повідомити податкову службу
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Відповідно до п. 66.2 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
У разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний подати контролюючому органу, в якому він обліковується, уточнені документи протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів (п. 66.5 ст. 66 ПКУ).
Нормами статті 9 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» із змінами (далі – Закон № 755) передбачено, що в ЄДР містяться дані, зокрема й про види діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Порядок внесення змін до облікових даних платників податків визначено розділом ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Відповідно до п. 9.2 розділу IX Порядку у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до ЄДР, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік.
Додаткова реєстраційна заява за формами № 1-ОПП, № 5-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою № 1-ОПН – з позначкою «Перереєстрація/зміни».
Таким чином, щодо платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР: інформація про зміну видів діяльності оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку визначеному Законом № 755.
Стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну видів діяльності оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за формою № 1-ОПП або за формою № 5-ОПП.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
- Увага! Затверджено порядок ведення обліку товарних запасів для ФОП
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що 26.11.2021 року набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496 (далі – Наказ № 496), яким затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних – осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – Порядок).
Даний Порядок встановлює правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – ФОП), які відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» повинні вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого ФОП.
Форму ведення обліку товарних запасів (далі – Форма обліку) затверджено додатком 1 до Наказу № 496.
Наказом № 496 визначено, що облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку.
При цьому, ФОП, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу, веде облік також за кожним окремим місцем продажу на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу (господарськими об'єктами). Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід'ємною частиною такого обліку.
Звертаємо увагу, що ФОП повинен забезпечити зберігання Форми обліку, первинних документів на товари у місці продажу (господарському об'єкті) до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах.
- Платникам податків про «Електронний кабінет»
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що про стан розрахунків з бюджетом платник може дізнатися за допомогою Електронного кабінету платника.
Оновлення інформації на вебпорталі ДПС щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. Відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема:
- орган ДПС; назва податку (платежу); платіж (код); бюджетний рахунок по кожному виду податку (платежу) на поточну дату; нараховано/зменшено; сплачено до бюджету; повернуто з бюджету; пеня; недоїмка; переплата; залишок несплаченої пені.
Обравши один з податків (платежів) платник подвійним натисненням кнопки миші отримує доступ до деталізованої інформації з інтегрованої картки платника по вибраному податку (платежу) в розрізі проведених операцій.
Також платник податків має право надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.
З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
- В Електронному кабінеті надано можливість інформування територіальних громад
На виконання вимог статті 12 Податкового кодексу України з 01 січня 2021 року Державною податковою службою України запроваджено електронне інформування територіальних громад через Електронний кабінет:
- у розрізі джерел доходів про суми нарахованих, сплачених податків, сум податкового боргу та надмірно сплачених сум;
- та на запити територіальних громад у розрізі платників податків – юридичних осіб.
Для отримання звітності посадовій (уповноваженій) особі територіальної громади необхідно здійснити лише чотири кроки:
Крок 1. Ввійти до приватної частини електронного кабінету за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua. Після ідентифікації будуть доступними дві вкладки:
- звітність у розрізі джерел доходів;
- звітність у розрізі платників податків – юридичних осіб.
Крок 2. Отримувати звітність у розрізі джерел доходів щомісяця, не пізніше 10 числа місяця, станом на 01 число наростаючим підсумком спочатку року.
Крок 3. Надати запит про отримання звітності в розрізі платників податків – юридичних осіб за формою J1604001 та отримати квитанцію за формою 2. Датою квитанції за формою 2 є дата прийняття запиту до розгляду територіальними органами ДПС.
Крок 4. Отримати звітність у розрізі платників податків – юридичних осіб, яка буде доступна територіальним громадам протягом 20 робочих днів з дати прийняття запиту у вкладці «Звітність в розрізі платників податків – юридичних осіб» станом на 01 число наростаючим підсумком спочатку року.
Звертваємо увагу, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється за наявності актуального кваліфікованого електронного підпису у посадової (уповноваженої) особи місцевого фінансового органу та кваліфікованої електронної печатки місцевого фінансового органу, отриманого у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook.
- Змінили прізвище, місце проживання або паспортний документ –
вам до податкової!
Шановні платники! Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з урахуванням пункту 70.7 статті 70 Податкового кодексу України фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до податкової служби відомості про зміну своїх даних, які вносяться до облікової картки, або повідомлення протягом місяця з дня виникнення змін шляхом подання відповідної заяви.
Якщо відбулися зміни місця проживання, прізвища, імені, по батькові або паспортного документа – надайте Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) за формою № 5ДР або Заяву про внесення змін до окремого реєстру ДРФО за формою № 5ДРП – для фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта.
Фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника до податкової інспекції за своїм місцем проживання, а у разі зміни місця проживання – до податкової інспекції за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу. Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Заяву № 5ДР можна подати:
- у паперовій формі;
- в електронній формі за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» http://cabinet.tax.gov.ua.
Для подання заяви про внесення змін до ДРФО у приватній частині ІТС «Електронний кабінет» фізична особа – платник податків формує відповідний запит, підписує сформований запит кваліфікованим електронним підписом та відправляє до ДПС.
У відповідь до приватної частини ІТС «Електронний кабінет» надходить Повідомлення про результати обробки Заяви про внесення змін до ДРФО у вигляді Квитанції № 2.
У разі позитивної відповіді заявник для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО (Картки платника податків), може звернутися до податкової інспекції за місцем проживання або до будь-якої податкової служби (за бажанням). Код та назву контролюючого органу, до якого він буде звертатися, заявник має вказати при формуванні запиту, обравши з переліку.
Більш детально щодо подання Заяви про внесення змін до ДРФО за допомогою Електронного кабінету – на офіційному вебсайті ДПС України https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-vidomostey/ (обрати «Порядок формування запиту щодо реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків засобами ІТС «Електронний кабінет»»).